vrijdag 21 juni 2013

Jacoba

Er liggen veel te veel mooie lapjes stof op de schappen in de werkkamer! Dat maakt het uitzoeken van de ideale combinatie er niet gemakkelijker op. Bovendien komt de keuze van de kinderen niet altijd overeen met die van moeke. Dus werd er meer dan 1 ‘Jacoba’ gemaakt per dochter.
Jade vandaag met een rode ‘Jacoba’. 

 

De groene stof is heel mooie retro ogende Japanse stof die ik ontdekte op de site van Fifi Jolipois. Ik kocht een lapje dat al snel volledig werd opgebruikt voor een ander project en toen bleek de gewenste kleur niet meer voorradig te zijn. Een veel te lange online zoektocht bracht me hier, dezelfde stof in een waaier van kleuren!



Louka in haar appelblauwzeegroene jurk met rode accenten. 


De rode Kokeshi stof werd eveneens aangekocht bij Fifi Jolipois.


Mijn tegenstrubbelingen dat de pofmouwen eerder voor kleine kindjes waren, kregen bij het eerste kleed geen gehoor. Deze keer kreeg ik wel toestemming de mouwen achterwege te laten.


Bij dit jurkje zijn foto’s met draaiende kinderen een must.





Rode en appelblauwzeegroene effen stof: Kona Solids van Robert Kaufman aangekocht bij Classic Quilts & Quilting.

6 opmerkingen: